Labutí píseň závěrky a ohrané fráze v microcopy ~ Weekly P!CK #3

Marketing, digitál, inspirace, zábava. Výběr toho nejlepšího, co nás za poslední týden na internetu „cvrnklo“.

Digital Ant
Digital Ant talks

--

Lukáš nám z cest často vozí malé tekuté zlatavé suvenýry. Ano, mám na mysli pivo.

Už jsme měli vzorek z Číny, Japonska, Helsinek, Německa a pořád na nás čeká pozdrav z Budapešti.

Na pivu se tady totiž s klukama shodnem. Já a foundři. Je to trochu vzrušení, zjišťovat, co v ruzných koutech Země považují za tekuté zlato.

Jak ale přijdou na řadu teplé nápoje, sympatie se nám trochu rozchází. Lukáš je téměř výhradně čajový. Na svůj svůj sypaný asijský čaj a setík na jeho přípravu nedá tak dopustit, že pojmenoval agenturní statusy „Pití čaje“.

To oproti tomu my se Štěpánem preferujeme dýchánky, ve kterých hrají hlavní roli čerstvě mletá káva a frenchpress.

🖤☕️🖤

Něco mi ale říká, že ta kávová parta je v naší branži přeci jen o něco silnější… Nebo?

— Jindřich Chytráček, Copywriter & Idea maker

A kdy umře vaše závěrka, hm?

— vybrala Andrea Geletová, Junior Graphic Designer & Photographer

Nevím, z čeho mají největší strach jiní fotografové, ale já se dost děsím představy, že se mi uprostřed důležitého focení rozbije foťák.

Jasně, kvůli téhle situaci se vyplatí mít rezervní, ale co si budeme povídat, ne každý má dva stejně kvalitní (a drahé) přístroje.

Někteří možná netuší, že i digitální zrcadlovka (respektive její součástky) má omezenou životnost. A třeba takovému finálnímu cvaknutí závěrky se předejít nijak nedá. Takže jak se vyhnout katastrofě?

Pryč s ohranými frázemi v microcopy

— vybrala Bára Svobodová, PPC Specialist

Každý brand snad má svůj „tone of voice“. Využívá ho ale i v microcopy, třeba u chybového hlášení, potvrzení nebo registrace?

Všude po webech vidím klasické ohrané fráze, třeba „potvrzuji, že jsem starší 18 let“ nebo „odebírat newsletter“. Bojí se firmy, že by kreativnější přístup rozhodil zákazníky? Sází na jistotu, aby neztratily jasnost a použitelnost textu? Neztrácí tak možnost více zaujmout a získat důvěru tím, že vysvětlí, proč po nich chtějí dané CTA?

A na závěr jedna fráze z článku:

„Emotion convinces users to sign up for a service — not UX.“

--

--

Agile online agency helping brands enter new markets and build a better online presence for 10+ yrs.