Oslovte mobilní hráče aneb Seznamte se s AdColony

Učíte se na telefonu jazyk, ale opět zadáte odpověď špatně a srdíčka jsou v háji. Teď musíte 24 hodin čekat, než se vám obnoví, nebo můžete zkouknout reklamu, což volí většina uživatelů. Jak ale takovou reklamu udělat? Do Česka nyní přichází nový reklamní systém, pomocí kterého reklamy do mobilních her můžete vytvořit i spravovat. Jmenuje se AdColony.

Digital Ant
Digital Ant talks

--

AdColony vzniklo v roce 2010 pod názvem Jirbo. Tento malý startup měl přijít s řešením, jak udělat dobrou multimediální appku pro Olympijské hry ve Vancouveru. Problémem však bylo, jak dostat kvalitní video do mobilních zařízení tehdejší doby. Necelý rok trval Jirbo vývoj technologie, která umožnila streamování videa bez nahrávání, s dobrým zvukem a ostrým obrazem. Nicméně to také přineslo inzerentům možnost svými videoreklamami zaujmout uživatele, když byli aktivní v aplikacích. A tak vzniklo AdColony.

Hrajte si s hráčem

Od té doby se tento reklamní systém posunul ještě dál. Nabízí nyní mnoho možností, od jednoduchého videa po takzvanou Auroru. To je formát, který k přehrání celé reklamy (jedná se o nepřeskočitelné video) vyžaduje interakci uživatele. Může se jednat o naklonění telefonu, ale taky o dohrání jednoduché arkádové hry. To dává tvůrcům reklamy široké pole působnosti v tom, jak doopravdy zaujmout.

Vemte si třeba takového výrobce piva. Díky čemu jinému než pohledu na krásně natočené, orosené pivo s čepičkou chytnete slinu? A co když si ho navíc nahnutím telefonu sami načepujete tak, jak ho máte rádi? „Já mám ale na starosti e-shop,“ běží vám hlavou. Co takhle nechat uživatele roztočit telefon jako kolo štěstí? Aurora má nespočet možností, díky kterým dostanete uživatele tam, kam potřebujete. A navíc zábavnou formou.

Firma Doritos využila formátu Aurora a oslovila tak v rámci kampaně 1,1 milionu uživatelů. zdroj: adcolony.com

Informace, které si uživatel sám vyžádá

Každá videoreklama, kterou přes AdColony zadáte, může mít také svou interaktivní end kartu. To znamená, že se na závěr objeví statický obrázek, který ale může uživatel proklikávat. A to aniž by opustil aplikaci. Příkladem budiž reklama na auto — to prodáte nejen vyvoláním emocí (tedy pomocí krásných vizuálu ve videu), ale taky pomocí parametrů. Ty může uživatel zjistit v end kartě po kliknutí na jednotlivé části auta.

Marks&Spencer využil dynamickou end kartu ke sdělení podrobností o jejich nové členské aplikaci. zdroj: adcolony.com

Cílení jako součást kreativní strategie

AdColony má oproti klasickým reklamním systémům ještě jednu výhodu, a to jsou rozšířené možnosti cílení. Kromě klasických zetek (země, zájmy, zvyky) můžete cílit třeba na uživatele, jehož telefon má nízké procento baterie. V takovou chvíli se přímo nabízí ukázat hráči produkt, který je spojený s energií. Ať už je to energy drink, reklama na rychlonabíječku nebo na elektroauto. Dalšími specifickými cíleními jsou například jazyk zařízení nebo poskytovatel připojení. Hojně využívané je i cílení na specifický čas.

Dosahy? Počitatelné!

AdColony se může chlubit nejen optimalizovanými a unikátními reklamami, ale také čísly. Díky interaktivním prvkům má totiž zadavatel reklamy k dispozici naprosto přesné počty oslovených a zaujatých lidí, což se u jiných systémů kvůli reklamní slepotě nedá říct.

— Karolina, Copywriter @ Digital Ant

--

--

Agile online agency helping brands enter new markets and build a better online presence for 10+ yrs.