Jak u nás probíhá hiring a následné vzdělávání juniorů?

Vojta k nám před rokem nastoupil jako PPC junior. Teď se poohlíží a rekapituluje, jak vypadaly jeho začátky.

Digital Ant
Digital Ant talks

--

Práci na pozici PPC specialisty jsem začal hledat v době, která tomu moc nenahrávala. Ve světě nabíral na obrátkách Covid a netřeba asi popisovat, jak velká nejistota v té době panovala. Dotkla se i pracovního trhu, kde, ačkoliv se pracovní nabídky vypisovaly, převládaly ty na seniorní pozici, a já, jakožto junior, si nemohl pro novou práci najít lepší dobu.

Jestli je něco, čeho jsem si na Digital Ant cenil hned od začátku, tak to byla rychlost komunikace.

Nakonec se mi shodou okolností v jednu chvíli ozvaly dvě agentury s tím, že si chtějí ověřit znalosti, které uvádím v životopise, a to formou úkolu — analýzou klíčových slov. Pár přednášek na vysoké škole přes Zoom (kvůli Covidu) jsem tedy proložil hledaností klíčových slov v Marketing Mineru a následným filtrováním v OpenRefine. Za to úsilí to stálo.

Jestli je něco, čeho jsem si na Digital Ant cenil hned od začátku, tak to byla rychlost komunikace. Věděl jsem, jak si stojím a nic se zbytečně neprotahovalo. Lucka (PPC Team Lead) si mě pozvala do druhého kola, kde na mě čekal i Štěpán (jeden z founderů), který toho sice moc nenamluvil, ale když už se zeptal, tak šlo o nějaký chyták.

Potěšilo mě, že jsem dostal zpětnou vazbu i ukázku analýzy, která byla vypracovaná přímo pro klienta. Probrali jsme můj postup práce, dozvěděl jsem se, jak k analýze přistupují v agentuře, co dělají jinak. Vše šlo dobře a já si opravdu přál, aby to vyšlo. Ke konci prosince se mi ozval Štěpán a já dostal ten nejlepší dárek — práci.

Vojta na našem posledním teambuildingu. Proč je tak důležité, že je před ním pivo, se dočtete na konci článku.

První měsíc

Můj první měsíc v agentuře byl ve znamení vzdělávání z domova. Ujala se mě Bára (Senior PPC Specialist). Domluvili jsme se na tom, že rychlost vzdělávání upraví mým preferencím. Naprosté základy, které jsem znal ze školy, jsme tak vzali velmi rychle a pozornost věnovali naopak tomu, co jsem neznal a viděl poprvé. Vzdělávání s Bárou mě bavilo. Zpětně nechápu, kde brala energii na to, aby spravovala své klienty a do toho mě zaučovala. Nemluvě o tom, jak hodně toho na začátku bylo, což mi svým způsobem vyhovovalo — chtěl jsem se rozvíjet rychle a Bára mi v tomhle vyšla vstříc. Samotnou ji pak zajímal můj názor na to, co by mohla zlepšit v oblasti komunikace, a to tu platí o všech. Všichni se chtějí dále zlepšovat po všech stránkách.

Doteď si vybavuji to napětí při spuštění, kdy jsem vše několikrát kontroloval a následně na první čísla čekal dlouho do noci.

S Luckou jsem se vídal pravidelně každý týden na 1–2–1 schůzkách. Měl jsem díky tomu představu o tom, jaká spokojenost panuje s mým progresem, i o tom, jaké další výzvy mě v nejbližší době čekají. V tom mi pomohl i detailní vzdělávací plán, který mi byl vypracován na míru. Zpětně si uvědomuji, jak důležitá a přínosná tahle setkání pro mě byla.

První klient

Každý junior čeká na moment, kdy mu bude svěřen první klient. Netrvalo to dlouho a i já se dočkal. Doteď si vybavuji to napětí při spuštění, kdy jsem vše několikrát kontroloval a následně na první čísla čekal dlouho do noci. Nenapadlo by mě, jaký spád má práce nabere, během roku jsem si vyzkoušel vytvářet a spravovat kampaně na platformách od Google Ads a Sklik přes Facebook a Twitter až po LinkedIn. Šlo převážně o výkonnostní kampaně, kde bylo cílem získat určitý počet leadů nebo otestovat, zdali je o nabízenou službu na trhu zájem. Výjimkou nebyly kampaně s cílem brand awareness s velkými rozpočty.

Znalosti specialisty s mnohaletými zkušenostmi jsou v prvním roce k nezaplacení, o to více, když je dotyčný ochotný se o ně podělit.

Vzdělávací plán skončil nastavováním v GTM a pokročilejšími funkcemi v Universal Analytics. Dlouhou dobu jsme se zabývali i tím, jak se správně postavit k závěrečnému vyhodnocení pro klienta. Jelikož vzdělávání jako takové v našem oboru nikdy nekončí, domluvili jsme se s Bárou na konzultacích. Ty byly postavené na mých dotazech, které se povětšinou týkaly správy a optimalizace. Znalosti specialisty s mnohaletými zkušenostmi jsou v prvním roce k nezaplacení, o to více, když je dotyčný ochotný se o ně podělit.

Vlevo Bára, která měla na starosti Vojtovo vzdělávání. Spolu s Lukášem, druhým founderem, v naší zasedačce „Na stojáka“.

Během jednoho roku se mi dostalo různorodých krátkodobých projektů — z oblasti financí, HR, IT nebo projektu hledající podporu na Kickstarteru — i klientů, které spravuji dodnes. Našli byste mezi nimi i dva e-shopy.

PPC tým, pokud to okolnosti dovolí, chodí jednou do měsíce na pivo. Což oceníte i z toho úhlu pohledu, že díky Lucčině zálibě v dobrém pivu už nikdy neochutnáte žádné špatné. Za rok jsem absolvoval hned dva teambuildingy, ze kterých jsem sice odjížděl s bolavou hlavou, ale taky vědomím, že dělám s fajn lidmi. Práce je to někdy náročná, ale Digital Ant bych neměnil.

Doporučení závěrem?

Jestli je něco, co bych nováčkům doporučil, tak je to určitě naučit se pít filtrovanou kávu. To je nezbytné minimum. Bonus je, pokud se ji naučíte připravovat. Jen si do ní nikdy nelijte mléko a slaďte jen nenápadně, aby to nikdo neviděl. Krom toho neznám tolerantnější kolektiv.

— Vojta, Junior PPC Specialist @ Digital Ant

--

--

Agile online agency helping brands enter new markets and build a better online presence for 10+ yrs.