Beauty Instagram, ze kterého nedostanete osypky

Bell HYPOAllergenic je dekorativní kosmetika, kterou najdete na policích drogerie Rossmann. Liší se však od většiny ostatní dekorativky, kterou zde najdete, tím, že je čistá, hypoalergenní a veganská. A v tomto duchu pro ně vytváříme i Instagram.

Digital Ant
Digital Ant talks

--

Jak to všechno BELLo?

Zhruba před rokem nás Bell Hypoallergenic oslovil, abychom jim poradili se sociálními sítěmi pro Českou republiku. Jako obvykle jsme začali analýzou konkurence a USPček, ale taky témat, které by mohly zákazníky od koupě Bell Hypoallergenic odradit. To jsme všechno sepsali do prezentace a poslali do Polska klientovi. Tento okamžik držte v hlavě, v zápětí vám vysvětlíme, proč si tak banální věc zaslouží vlastní větu.

Problém č. 1: Make-up tutorialy bez modelek?

Relativně nízký budget nás donutil myslet out-of-the-box. Jak vytvořit make-up tutorialy bez modelek a make-up artistů? Tak vznikly modelky ilustrované, na kterých od té doby ukazujeme, jak si udělat kouřové stíny nebo třeba kam nanést bronzer. Díky tomu se nám podařilo dát Bell Hypoallergenic tvář(e) i vizuální identitu.

Dvě z mnoha tváří, které pro Bell Kamila vytvořila

Problém č. 2: Produktovky na IG netáhnou?

Dalším požadavkem klienta byla prezentace jejich produktů. Bohužel moodovek mají poskrovnu, a tak jsme museli pracovat převážně s produktovkami. Jak je ale zatraktivnit pro Instagram? Produktovky zpestřujeme „šmouhami”. Vlnky, čáry, linky… Udělané přímo konkrétním produktem. Tím můžeme ukázat nejen obal, ale také například odstíny produktu.

Tvorba těchto příspěvků je největší zábava

Problém č. 3: Jak odlišit náš profil od desítek dalších se stejnou tématikou?

Při naší analýze konkurence jsme zjistili, že většina profilů je zaměřena především na vizuální aspekt dekorativní kosmetiky. Rozsypané stíny, krásné paletky, efektní close-upy. Vzhledem k naší cílovce — žena s citlivou pletí, která by se ráda malovala, ale nedělá to, protože jí běžná kosmetika dělá problémy — jsme se rozhodli do našeho obsahu zařadit také textové příspěvky. Ty pro nás měly dvě výhody. Jednak v nich můžeme ženám vysvětlit, jak kosmetika funguje nebo jak řešit jejich problémy s dekorativkou, jednak díky podobě carouselu udržíme delší pozornost uživatelů, což nám pomáhá s Instagramovým algoritmem.

#bellslovníček najdete i v podobě reels

Úspěch, který inspiruje

Náš feed a řešení problémů od klientů dostaly velké pochvaly. Největší kompliment ale přišel, když nám zhruba po půl roce spolupráce do e-mailu přistály nové brandové manuály, kterými by se měly řídit všechny IG profily v Evropě. Pamatujete, jak jsme na začátku psali, že jsme strategii sepsali do prezky a poslali klientovi? Klient naši prezentaci převzal a nové guidelines pro další profily značky v Evropě byly na světě. A tomu se říká job well done!

— Karolina, Copywriter @ Digital Ant

--

--

Agile online agency helping brands enter new markets and build a better online presence for 10+ yrs.